گروه طراحی داخلی فراایده

گالری ما

اطلاعات تماس

طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده

5 نکته مهم طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده

شیوه چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب مسئله‌ای است که بر روی روحیه و انرژی شما تاثیر چشمگیری می‌گذارد. فضای اتاق خواب باید خصوصیاتی چون احساس راحتی و آرامش را در شما ایجاد کند زیرا این فضا به عنوان مکانی برای استراحت طراحی می‌شود. با توجه به سلیقه خود می‌توانید سبک‌هایی از جمله سنتی، مدرن، روستایی، لوکس و… را در طراحی اتاق خواب به کار گرفته و لذت ببرید.

شیوه چیدمان اتاق خواب باید بر حسب دیگر قسمت‌های خانه انجام شود. به زبان ساده‌تر باید با توجه به نوع سبک چیدمان دیگر نقاط خانه چیدمان اتاق را انجام دهید. مثلا اگر از سبک مدرن برای طراحی منزل استفاده کرده‌اید پیشنهاد می‌شود اتاق خواب را نیز بر حسب همان سبک بچینید زیرا در این حالت هماهنگی جذابی در خانه به وجود می‌آید. با دکوراسیون داخلی faraideh همراه شوید تا بیشتر در این رابطه با شما صحبت کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب ساده

ایده‌های زیبایی برای طرح چیدمان اتاق خواب وجود دارد که این ایده‌ها به تقویت چیدمان و طراحی کمک زیادی می‌کنند. اگر انتخاب مد نظر شما یک دکوراسیون ساده و مقرون به صرفه است می‌توانید در دکور اتاق از طرح‌های جمع و جور و ارزان قیمت استفاده کنید.

اتاق خواب‌ها مکانی هستند که شروع و پایان روز را در آنجا می‌گذرانید؛ بنابراین باید به شیوه‌ای چیده شده باشد که بتوانید مانند یک پناهگاه آرام در آنجا استراحت کنید. طبق نظر محققان ارتباط مستقیمی بین استرس و بهم ریختگی با دکوراسیون اتاق خواب وجود دارد. پس نتیجه می‌گیریم مرتب نگه داشتن این اتاق بر سلامت روان شما تاثیر می‌گذارد.

 منظور از این بهم ریختگی تنها پخش بودن وسایل نیست و گاهی ناهماهنگ بودن چیدمان و رنگ دیوار هم می‌تواند یک نوع بهم ریختگی باشد. در حالتی که چیدمان فضا نامناسب باشد و به دنبال آن از رنگ‌هایی استفاده کرده باشید که هیچ همخوانی باهم ندارند باعث می‌شود که اتاق بهم ریخته و نامرتب به نظر بیاید.

پس داشتن یک اتاق خواب شیک تنها به استفاده از وسایل گران قیمت بسته نیست با رعایت نکات طراحی دکوراسیون و وسایل ساده نیز می‌توان فضایی شیک و دلنشین ساخت. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید طراحی درست دکوراسیون است. یک طراحی دکوراسیون درست می‌تواند با چیدمان صحیح و ترکیب رنگ با کمترین هزینه زیبایی اتاق خواب را چند برابر کنند.

دکوراسیون اتاق خواب ساده وارزان

خواب کافی یکی از مواردی است که باید به آن توجه کافی داشته باشید زیرا انرژی لازم برای انجام تمام فعالیت‌های روزانه از طریق خواب تامین می‌شود. اتاقی که برای استراحت انتخاب کرده‌اید تاثیر بسزایی در کیفیت خوابتان دارد. پس در نتیجه باید اتاق خواب را بر اساس علایق شخصی خود طراحی کرده تا احساس آرامش کامل در فضای اتاق داشته باشید.

اندازه اتاق در طراحی یک دکوراسیون ساده تاثیر زیادری دارد. به زبان ساده‌تر باید با توجه به متراژ اتاق مدل دکوراسیون را انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای اتاق خواب‌های کوچک دکوراسیونی با طراحی ساده است که در آن از تناژ رنگ‌های جیغ استفاده نشده باشد. در نتیجه طراحی و تزئینات شلوغ برای اتاق خواب‌های کوچک اصلا گزینه مناسبی نیستند.

دکوراسیون اتاق خواب ارزان

شاید این دغدغه ذهن شما را هم مشغول کرده باشد که چگونه می‌توانیم با کمترین هزینه دکوراسیون اتاق را تغییر دهیم. در این قسمت شما را با ویژگی‌های یک دکوراسیون زیبا اما ارزان قیمت آشنا می‌کنیم، همراه ما باشید.

همانطور که گفتیم این موضوع فقط به خرید و استفاده لوازم لوکس و گران قیمت ختم نمی‌شود و یک چیدمان درست از وسایل ساده و ارزان هم می‌تواند تاثیر زیادی در زیبا شدن اتاق بگذارد. برای پیاده کردن یک دکوراسیون ساده و ارزان می‌توانید مواردی چون رنگ اتاق، چیدمان درست وسایل و… را انجام دهید تا یک دکوراسیون صحیح داشته باشید.

اگر بخواهیم یک دکوراسیون ساده و اصولی را برای شما توضیح دهیم باید به چهار مورد اشاره کنیم:

  • از یک فرش زیبا متناسب با رنگ و اندازه اتاق استفاده کنید. سعی کنید فرش با پرده و رنگ دیوار هماهنگی داشته باشد.
  • آباژور و ریسه را برای نور پردازی فراموش نکنید. روشنایی اتاق می‌تواند به دلنشین بودن هرچه بیشتر آن کمک کند.
  • استفاده از یک رنگ ملایم برای دیوار اتاق یک نکته طلایی است. با استفاده از یک رنگ ملایم می‌توانید به راحتی بین وسایل دیگر هم هماهنگی ایجاد کنید.
  • پرده نیز تاثیر زیادی در کامل کردن طراحی اتاق خواهد داشت. اگر اتاق شما پنجره دارد با توجه به سبک چیدمان می‌توانید یک پرده نیز استفاده کرده و دکوراسیون آن را کامل کنید.

اگر در تغییر طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده مهارت کافی ندارید می‌توانید از افراد متخصص در این حرفه نیز کمک گرفته و یک چیدمان عالی برای مکان مورد نظرتان انجام دهید.

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید اتاق بی نقصی داشته باشید اما نکات چیدمان را به خوبی بلد نباشید. چیدمان اتاق خواب یک دغدغه همیشگی برای افراد است و همه دوست دارند که دکوراسیون اتاق خوابشان بسیار زیبا و بی نقص باشد. برای این کار باید ابتدا نکات یک چیدمان هماهنگ و جذاب را بدانید و سپس برای تغییر دکوراسیون اقدام کنید.

اگر قصد تغییر دکوراسیون اتاق را دارید باید چند نکته اصولی را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل اتاق را به طرح مد نظرتان نزدیک کنید. امروزه اتاق‌ها در اندازه‌های کوچکی ساخته می‌شوند و دلیل این کار هم کم بودن متراژ خانه‌های امروزی است. این مشکل در آپارتمان‌ها بیشتر به چشم می‌خورد و افرادی که در آپارتمان زندگی می‌کنند بیشتر با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنند.

در نتیجه اگر با یک فضای کوچک روبه رو هستید ایده‌های چیدمان اتاق خواب ممکن است کمی مشکل‌تر به نظر بیایند، زیرا با محدودیت‌هایی روبه رو می‌شوند. در اصل باید بگوییم که فضا عامل اصلی و تعیین کننده طراحی دکوراسیون است و باید با توجه به فضای در دسترس دکوراسیون مورد نظرمان را انتخاب کنیم.

5 نکته اصولی چیدمان اتاق خواب

نحوه چیدمان اتاق خواب رابطه مستقیمی با روحیه شما دارد پس باید با حساسیت بالایی انجام شود تا حس امنیت و آرامش را به درون شما سوق دهد. در حقیقت برای یک چیدمان ایده‌آل 5 نکته اصولی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید اتاق را به بهترین شکل تزیین کرده و بچینید. در این قسمت شما را با این چند نکته عالی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با تکیه بر آنها مکانی آرامش بخش برای ساعات استراحت خود طراحی کنید.

انتخاب نقطه کانونی

اولین نکته‌ای که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و ایده آل باید رعایت شود این است که تخت خواب را باید به نقطه کانونی تبدیل کنید و دیگر وسایل را در اطراف تخت بچینید.

مکان مناسب میز آرایش

سعی کنید روشن‌ترین نقطه را برای قرار دادن میز آرایش انتخاب کنید، زیرا قرار است در این نقطه رسیدگی به خود را انجام دهید پس بهتر است از نور کافی و شادابی برخوردار باشد تا بتواند انرژی شما را افزایش دهد.

اگر اتاق خواب شما کوچک است تا جایی که امکان دارد از وسایل کمی در تزیین و دکوراسیون آن استفاده کنید تا اتاق‌تان درهم ریخته به نظر نیاید.

انتخاب رنگ مناسب

رنگ اتاق هم از موارد مهمی است که در طولانی مدت تاثیر چشمگیری در روحیه شما می‌گذارد. سعی کنید برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده از تناژ رنگ‌هایی در اتاق خواب‌تان استفاده کنید که پس از مدتی از آنها خسته نشوید. همچنین توصیه می‌شود استفاده از رنگ‌های جیغ برای دیوار اتاق را فراموش کرده و بجای آنها رنگ‌های ملایم را جایگزین کنید.

انتخاب فرش با اندازه مناسب

فرش هم از موارد مهمی است که کمک می‌کند اتاق چیدمان زیباتری داشته باشد. البته استفاده از آن سلیقه‌ای است و می‌توانید به صورت دلخواه آن را از دکوراسیون اتاق‌تان حذف کنید. اما اگر قصد استفاده از فرش را دارید باید آن را جلوی تخت بیندازید و همچنین فرش باید در اندازه‌ای خریداری شود که تنها وسط اتاق را پوشش دهد و اندازه بزرگی نداشته باشد. رنگ آن نیز باید با رنگ دیوار و دیگر وسایل درون اتاق همخوانی داشته باشد.

سخن پایانی

طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده مسئله مهمی است که باید با رعایت نکات و به درستی انجام شود تا فضای دلنشینی به وجود بیاید. این مکان تاثیر مستقیمی در خواب شما می‎‌گذارد و اگر می‌خواهید که روز خوبی را در اتاق خواب‌تان شروع کنید نسبت به نوع چیدمان و دکوراسیون آن حساس باشید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *